Η Αδελφότητα Υδραίων Αθηνών διοργάνωσε το 7ο Ναυτιλιακό Συνέδριό της, με θέμα «Από τo «μπρίκι» στο αυτόνομο πλοίο», το Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2016 στη συνεδριακή αίθουσα […]
Διαβάστε ΠερισσότεραClarifications prepared ahead of 2017 entry into force of IGF Code Requirements for fuel cells within IGF Code given priority Work has progressed on guidelines for […]
Διαβάστε ΠερισσότεραCepsa has announced that it will supply liquefied natural gas (LNG) to ships through the first multi-product barge in Europe. The supply ship will be able […]
Διαβάστε ΠερισσότεραThe global drive to reduce greenhouse gas (GHG) emissions from ships continues and the latest step in the initiative is the establishment of regulations to monitor, […]
Διαβάστε ΠερισσότεραJoint Statement Brussels, 14.09.2016 In June 2013, ETF, IDC, FEPORT and ESPO (1) have established, with the support of the European Commission, the Sectoral Social Dialogue Committee […]
Διαβάστε ΠερισσότεραThe role of the pilot in mitigating the potential economic and environmental risk from today’s large vessels is one of the most important in maritime safety. […]
Διαβάστε ΠερισσότεραΤο κύµα των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών εµφανίστηκε για πρώτη φορά στη ναυτιλία το 1860, όταν το νέο καλωδιακό δίκτυο, µια πολύ ακριβή καινοτοµία, παρείχε πρόσβαση […]
Διαβάστε ΠερισσότεραThe International Chamber of Shipping (ICS) notes Finland’s significant announcement that it has acceded to the IMO Ballast Water Management Convention. This suggests that this new […]
Διαβάστε ΠερισσότεραΣτη Φιλιππούπολη Βουλγαρίας διεξήχθη -μεταξύ 1-2 Σεπτεμβρίου- το 5ο Διεθνές συνέδριο High Level South East Europe FreightTransport Logistics, με θεματικό πυρήνα «South East Co-Modality 2016″, υπό την αιγίδα του Βουλγαρικού Υπουργείου Μεταφορών & εθνικών θεσμικών ενώσεων, […]
Διαβάστε ΠερισσότεραAccession by Finland has triggered the entry into force of a key international measure for environmental protection that aims to stop the spread of potentially invasive […]
Διαβάστε Περισσότερα