H Αδελφότητα των Υδραίων Αθηνών διοργανώνει το 7o Ναυτιλιακό Συνέδριο, με θέμα «Από το «µπρίκι» στο αυτόνοµο πλοίο», το Σάββατο 17 Σεπτεµβρίου 2016, στην Ύδρα.

Το κύµα των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών εµφανίστηκε για πρώτη φορά στη ναυτιλία το 1860, όταν το νέο καλωδιακό δίκτυο, µια πολύ ακριβή καινοτοµία, παρείχε πρόσβαση σε φορτία που ποτέ δεν θα είχαν βρεθεί χωρίς τη βοήθειά του. Οι πλοιοκτήτες συµµετείχαν έκτοτε στη «βιοµηχανία της πληροφορίας» και οι έξυπνοι πλοιοκτήτες τη χρησιµοποιούν για να κερδίσουν µεγάλα χρηµατικά ποσά.

 Παραταύτα, από το 1740 ο κλάδος της ναυτιλίας έχει αντιµετωπίσει 22 υφεσιακούς κύκλους. Κάθε κύκλος εξελίσσεται µε διαφορετικό τρόπο και συχνά οι «µεγάλοι κύκλοι» συνοδεύονται από «µικρούς κύκλους» που εµφανίζουν παραπλανητικές ενδείξεις.

 Όµως πρόσφατα οι µεγάλοι κύκλοι φαίνεται να έχουν γίνει µεγαλύτεροι. Πρόκειται για ένα ριψοκίνδυνο οικονοµικό παιχνίδι και για να αποκτήσουν τα πράγµατα ακόµα µεγαλύτερο ενδιαφέρον κάθε τόσο η παγκόσµια οικονοµία έρχεται να προσθέσει επιβαρυντικές συνισταµένες όπως η πιστωτική κρίση το 2008 ή η τρέχουσα οικονοµική επιβράδυνση της Κίνας.

 Μπορεί η χρήση των ταχέως εξελισσόµενων εργαλείων της πληροφορικής να κάνει πιο έξυπνη την «έξυπνη ναυτιλία»;

 Ποιες είναι κάποιες από τις πλέον προηγµένες και καινοτόµες εφαρµογές στην εργαλειοθήκη της ψηφιακής ναυτιλίας;

 Τα τεχνολογικά εργαλεία είναι σκοπός ή το µέσο για την επίτευξη καλύτερων συστηµάτων διαχείρισης και µεγιστοποίησης της απόδοσης;

 Πόσο έτοιµες είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες για «έξυπνη δράση»; Η υιοθέτηση της ψηφιακής αρχιτεκτονικής και µηχανικής είναι αγώνας ταχύτητας µε αφέτη τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις ή µαραθώνιος;

 Το κόστος ψηφιοποίησης αντισταθµίζεται από το όφελος;

 Πόσο µετρήσιµο είναι το ROI και σε τι βάθος χρόνου;

 Η επιτυχής και αποδοτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών είναι απλά επένδυση ή µήπως διαποτίζει τη συνολική διαχείριση της ναυτιλιακής εταιρείας, την εταιρική κουλτούρα και το σύνολο της στρατηγικής απαιτώντας ψηφιακό µετασχηµατισµό;

 Τελικά αξίζει ή δεν αξίζει τον κόπο και το κόστος;

 Ο ∆ρ. Ιωάννης Κούστας και ο ∆ρ. Martin Stopford θα προσπαθήσουν να δώσουν απαντήσεις στα παραπάνω και άλλα ερωτήµατα και θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους στο πλαίσιο του 7ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Αδελφότητος των Υδραίων Αθηνών, που θα πραγµατοποιηθεί το Σάββατο 17 Σεπτεµβρίου 2016 στην Ύδρα.

 Στο συνέδριο θα συµµετάσχουν κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές, µέλη ιστορικών ναυτιλιακών και ναυτικών οικογενειών της Ύδρας, ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ναυτιλίας, εκπρόσωποι εταιρειών τεχνολογίας, σύµβουλοι και ακαδηµαϊκοί που θα αναπτύξουν τις απόψεις τους σε έναν παραγωγικό διάλογο και θα µας ξεναγήσουν από τα παραδοσιακά πλοία του 18ου και του 19ου αιώνα στο αυτόνοµο πλοίο, που αποτελεί πλέον πραγµατικότητα.

 Πρόγραµµα

 Πρόεδρος Συνεδρίου: Γιώργος Ξηραδάκης, ∆ιευθύνων Συµβουλος, XRTC Business Consultants, Πρόεδρος, The International Propeller Club of the United States – International Port of Piraeus

 Εισαγωγικές παρατηρήσεις:

 Γιάννης Σαχίνης, Πρόεδρος, Αδελφότης των Υδραίων Αθηνών

  Χαιρετισµοί:

 Καθηγητής Γιάννης Θεοτοκάς, Γενικός Γραµµατέας Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

 Γεώργιος ∆. Πατέρας, Πρόεδρος, Ναυτικό Επιµελητήριο της Ελλάδος ∆ιευθύνων Σύµβουλος, Aegeus Shipping S.A.

 Τεχνολογική εξέλιξη, παραδοσιακές δοµές και ανταγωνιστικότητα στη Ναυτιλία:

 Καθηγητής Γιάννης Θεοτοκάς, Γενικός Γραµµατέας Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

 Συζήτηση πρόσωπο µε πρόσωπο: Πόσο έξυπνη είναι η «έξυπνη ναυτιλία»;

 Οι Γιάννης Κούστας, Πρόεδρος & CEO, Danaos Corp. και Martin Stopford, non executive President, Clarkson Research Services Ltd. «διασταυρώνουν τα ξίφη» τους

 Συντονιστής: Γιώργος Ξηραδάκης

 Παρουσίαση

 Bertrand Collongy, Region Sales Director South Europe, Israel, Russia & CIS Countries Workflow Solutions, Honeywell Sensing & Productivity Solutions

 Yann Lepage, VP Sales EMEA, Mobility & Workflow Solutions, Honeywell Sensing and Productivity Solutions

 

 Πληροφοριοκεντρική διαχείριση πλοίων:

 Γεώργιος Χριστόπουλος, Αντιναύαρχος Μηχανικός Πολεµικού Ναυτικού εν αποστρατεία, Marine Operations, LAROSPrisma Electronics

 

Συζήτηση πάνελ: Ο ψηφιακός µετασχηµατισµός της ναυτιλίας

 Παλεύοντας µε τους υφεσιακούς κύκλους

 Η νέα γενιά «έξυπνων» ναυτιλιακών εταιρειών

 Προϋποθέσεις για τη µετάβαση στην «έξυπνη ναυτιλία»

 Ψηφιακός µετασχηµατισµός: κόστος vs όφελος  ∆ιαχείριση επενδύσεων

 Μέτρηση αποτελεσµάτων και απόδοσης επενδύσεων

 «Έξυπνη» δράση

 Η εξέλιξη του κλάδου και οι ψηφιακές προκλήσεις του µέλλοντος

 

Αθηνά Βεζύρη, ∆ιευθύνουσα Σύµβουλος, SRH Marine Greece, VP Maritime Sales, Europe and MSS Services, Speedcast Director, Comité International Radio-Maritime (CIRM)

 Μιχάλης Μποδούρογλου, President & CEO, Paragon Shipping and Box Ships

 Κωνσταντίνος Πουλής, Γενικός ∆ιευθυντής, Epsilon Hellas

 Χαράλαµπος Σηµαντώνης, ∆ιευθύνων Σύµβουλος, Silvermar Management & Trading Co., Πρόεδρος, Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ)

 Γιώργος Α. Τσαβλίρης, Principal, Tsavliris Salvage Group

 Το συνέδριο πλαισιώνεται από εκδηλώσεις στη στεριά και σε σκάφη συνθέτοντας ένα ψυχαγωγικό, επιµορφωτικό και αποδοτικό διήµερο, µε πολλές ευκαιρίες αποτελεσµατικής δικτύωσης.

 πηγή: http://www.aya.com.gr/