Η παρουσία της Ε.Ε.Ν.Μ.Α. -μέσω του Ελληνικού Κέντρου Προώθησης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων- στο 5ο Διεθνές Συνέδριο High Level South East Europe Freight Transport Logistics

Στη Φιλιππούπολη Βουλγαρίας διεξήχθη -μεταξύ 1-2 Σεπτεμβρίου- το 5ο Διεθνές συνέδριο High Level South East Europe FreightTransport Logistics, με θεματικό πυρήνα «South East Co-Modality 2016″, υπό την αιγίδα του Βουλγαρικού Υπουργείου Μεταφορών & εθνικών θεσμικών ενώσεων, με τη συμμετοχή διακεκριμένων Ομιλητών και Συνέδρων δέκα και πλέον Κρατών.

9-mr-r-c-schultze-mrs-m-pothitos-mr-g-petkov

Mr Ralf- Charley Schultze, General Director of International Union for Road-Rail Combined Transport (UIRR), Mr. Mary Pothitos- Director SPC Greece, Mr. Petkov SPC Bulgaria

 Η Ε.Ε.Ν.Μ.Α. εκπροσωπήθηκε από την Κυρία Μαίρη Ποθητού, Διευθύντρια του Ελληνικού Κέντρου Προώθησης Ν.Μ.Α., η οποία στη διάρκεια της επίσημης ομιλίας της επικέντρωσε το ενδιαφέρον των Συνέδρων στα κάτωθι θέματα, τα οποία παρατίθενται επιγραμματικά:

- Η Ναυτιλία μικρών αποστάσεων -βάσει των στοιχείων της Eurostat- διεκπεραίωσε το 59% της συνολικής μεταφοράς εμπορευμάτων από & προς τα λιμάνια των Χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το έτος 2014.

 – Η Διακήρυξη των Αθηνών, η οποία υιοθετήθηκε από τους Υπουργούς μεταφορών των Κρατών Μελών της Ε.Ε. (Μάϊος 2014) εστιάζει την προσοχή της Ε.Ε. στην προτεραιότητα που οφείλει να δοθεί στη Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων, προκειμένου εκείνη να διαδραματίσει ένα μείζονα ρόλο στη διασφάλιση των απρόσκοπτων εμπορευματικών ροών, αναγνωρίζοντας -εκ παραλλήλου- τη σημασία αφ” ενός του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, αφ” ετέρου των Εθνικών Κέντρων Προώθησης Ν.Μ.Α.

- Η συστηματική μετατόπιση εμπορευματικών ροών προς τις θαλάσσιες αρτηρίες δύναται να αποσυμφορήσει τους εθνικούς οδικούς άξονες, να εισφέρει στην ανταγωνιστικότητα της οικονομίας της Ε.Ε., στην παροχή φιλικότερων περιβαλλοντικά υπηρεσιών μεταφοράς, στην επίτευξη οικονομιών κλίμακας, συνεκτιμώντας το γεγονός πως η Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων δεν αποτελεί το αντίπαλο δέος άλλων μορφών μεταφοράς, αλλά λειτουργεί συνεργατικά ως προς την εφοδιαστική αλυσίδα και ευεργετικά ως προς την απρόσκοπτη διακίνηση εμπορευμάτων & αγαθών.

- Το έτος 1999 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή -στοχεύουσα στην ενίσχυση της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων σε παν-Ευρωπαϊκό, εθνικό και τοπικό επίπεδο- υιοθέτησε τα Εθνικά Κέντρα Προώθησης Ν.Μ.Α., ως επίσημες πηγές αντικειμενικής ενημέρωσης & τεκμηριωμένων εισηγήσεων, προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες των ενδιαφερομένων χρηστών υπηρεσιών μεταφοράς. Το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ν.Μ.Α. έχει ως αποστολή την ενίσχυση της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων στην Ευρώπη, εισφέροντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων των Εθνικών Κέντρων Προώθησης Ν.Μ.Α.

- Το «SHIFT 2020 » αποτελεί μια κοινή δράση τριετούς διάρκειας των Ευρωπαίων Shortsea Operators, σε συνεργασία με άλλους Εταίρους και αποσκοπεί στη διακρίβωση των ροών εμπορευμάτων και την καταγραφή του ενδιαφέροντος από πλευράς Εμπορικών Εταίρων των εναλλακτικών προτάσεων μεταφοράς μέσω της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων. Προβλέπει επίσης τον νέο ρόλο του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ν.Μ.Α. ως εκείνο του αρωγού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και βασικού συντονιστή της επίτευξης του στόχου της μετατόπισης του 30% κατ” ελάχιστον των εμπορευματικών ροών από τους Ευρωπαϊκούς οδικούς άξονες προς τις θαλάσσιες αρτηρίες, χάρις στη Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων, έως το έτος 2030. Μεταξύ των κύριων στοιχείων του «SHIFT 2020″ συγκαταλέγεται η λειτουργία εξειδικευμένου ιστότοπου, μέσω του οποίου οι μεν Εμπορικοί Εταίροι θα έχουν τη δυνατότητα εξεύρεσης και επιλογής των βέλτιστων υπηρεσιών ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, οι δε Ναυτιλιακές Γραμμές θα έχουν τη δυνατότητα επικοινωνίας με νέους δυνητικούς Πελάτες και προσέλκυσης πρόσθετων φορτίων.

- Κύριο τροχοπέδη της ανάπτυξης της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων αποτελεί η σταδιακή γήρανση των επιχειρούντων πλοίων, η οποία -σε συνδυασμό με τους νέους αυστηρότερους κανονισμούς που προϊόντος του χρόνου τίθενται σε ισχύ- οδηγεί στη συρρίκνωση του διαθέσιμου στόλου. Τούτων δοθέντων, η Ε.Ε.Ν.Μ.Α. ανέλαβε την πρωτοβουλία εκπόνησης του «EUROPA SHIP PLAN», το οποίο στοχεύει στην ανανέωση του υφιστάμενου στόλου της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων της Ν. Ευρώπης , μέσω του χρηματοδοτικού μηχανισμού «Europa Venture», ο οποίος έχει κοινά στοιχεία με το «Zero Vision Tool» της Β. Ευρώπης.

- Το «EUROPA SHIP PLAN» αποτελεί -εν συντομία- ένα χρηματοδοτικό εργαλείο, το οποίο συνδυάζει πρωτοποριακά τους Ευρωπαϊκούς χρηματοδοτικούς μηχανισμούς με τον παραδοσιακό δανεισμό μέσω εμπορικών τραπεζών ή/και κοινοπρακτικών συμμετοχών. Προβλέποντας τη ναυπηγική και εξοπλιστική προτυποποίηση των πλοίων, στοχεύει μέσω οικονομιών κλίμακας στη μείωση των διαχειριστικών και λοιπών εξόδων.

- Στο Detailed Implementation Plan, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και έχει σχεδιαστεί γύρω από τους άξονες του Περιβάλλοντος, της Ενσωμάτωσης των θαλάσσιων μεταφορών στην Ευρωπαϊκή εφοδιαστική αλυσίδα και της Ασφάλειας, Διαχείρισης Ροών & Ανθρώπινο Παράγοντα, το “Zero Vision Tool” και το “EUROPA SHIP PLAN” ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να λειτουργήσουν ως οι αρωγοί της  ομαλής προσαρμογής και οι συμπαραστάτες της επιτυχούς ανέλιξης της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων.