Χ.Σημαντώνης: «Oργανωμένη στοχοποίηση της ελληνικής ναυτιλίας από ευρωπαϊκά κέντρα»

του Μηνά Τσαμόπουλου, Newmoney.gr, 3.02.2016

Vravefsi Ypotrofion 2016Τη στοχοποίηση της ελληνικής ναυτιλίας από ευρωπαϊκά κέντρα κατήγγειλε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, Χαράλαμπος Σημαντώνης μιλώντας στην εκδήλωση γα την κοπή της πίτας παρουσία εκπροσώπων της ναυτιλιακής, πολιτικής και οικονομικής κοινότητας.

« Η Ελληνική Ναυτιλία βιώνει ακόμα ένα πρόβλημα αυτό της οργανωμένης στοχοποίησης από Ευρωπαϊκά κέντρα, ειδικότερα από την Γερμανία, κυρίως για το φορολογικό σύστημα, το λεγόμενο Tonnage tax, το οποίο έχει υιοθετηθεί από την πλειοψηφία των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με 14 χώρες να το εφαρμόζουν» τόνισε και προσέθεσε: «Και όχι μόνο το εφαρμόζουν αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις χωρών, όπου ο υπολογισμός του φόρου χωρητικότητας γίνεται με βάση τη καθαρή χωρητικότητα με αποτέλεσμα ο τελικός φόρος να είναι κατά πολύ χαμηλότερος, συγκριτικά με το ελληνικό σύστημα υπολογισμού το οποίο λογίζεται βάση της ολικής χωρητικότητας».

Στη συνέχει αφού αναφέρθηκε στα οφέλη που έχει η Ελλάδα από την ναυτιλίας υπογράμμισε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μεσογειακά πλοία, χωρητικότητας 10.000 κόρων, δεκαετίας και πλοία έως 3.500 κόρους δηλαδή περίπου 4500 τόνους.

«Στα μεν πλοία 10.000 κόρων το κόστος στην ελληνική σημαία είναι από διπλάσιο έως δεκαπλάσιο, ενώ στα μέχρι 3.500 κόρους το ελληνικό νηολόγιο είναι το ακριβότερο του κόσμου. Την επισήμανση αυτή έχουμε κατά επανάληψη συζητήσει με το Υπουργείο δεδομένου ότι αυτά τα πλοία πάντοτε εξαιρούνται από οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση.

Σε αυτό το σημείο οφείλω βέβαια να παραδεχτώ ότι η Ελληνική Πολιτεία και οι αρμόδιοι υπουργοί και κατανοώντας από την αρχή τον ρόλο της Ναυτιλίας στην Ελληνική και Ευρωπαϊκή οικονομία βρίσκονται στο πλευρό μας και είναι αρωγοί των προσπαθειών μας.

Πέραν όμως του φορολογικού, δυστυχώς στο εσωτερικό, λαμβάνουν χώρα αλλαγές σε νομοθεσίες και εγκυκλίους οι οποίες κύριε Υπουργέ, δημιουργούν όχι μόνο κινδύνους αλλά και προβλήματα κατά την εφαρμογή τους» και προσέθεσε:

«Συνεχίζοντας όμως για τις αλλαγές στην νομοθεσία δεν μπορώ να μην αναφερθώ στο ασφαλιστικό και ειδικότερα στη μεταφορά του ΝΑΤ στον Ενιαίο φορέα ασφάλισης, γεγονός το οποίο εκτός του ότι θα επιφέρει αυξήσεις και για τον πλοιοκτήτη αλλά και για τον ναυτικό, θα δημιουργήσει και τεχνικά προβλήματα στη λειτουργία του πλοίου.

Η τεχνογνωσία του ΝΑΤ, με την μετάβαση στον Ενιαίο Φορέα, θα χαθεί δημιουργώντας σημαντικές δυσκολίες ενώ ήδη αυτή την περίοδο αντιμετωπίζουμε πολύ μεγάλα προβλήματα με πλοία τα οποία δεν παίρνουν ελευθεροπλοΐες ή δεν μπορούν να κάνουν αλλαγή πληρωμάτων, και εδώ πρέπει να συγχαρώ την διοίκηση και προσωπικά τον Πρόεδρο του ΝΑΤ κύριο Κομματά, για την προσπάθεια που καταβάλουν για την επίλυση αυτών των θεμάτων» και κατέληξε λέγοντας:

«Επίσης δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην ενδεχόμενη επιβολή ΦΠΑ, στην ναυπήγηση και στις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες, αλλά και στα καύσιμα γεγονός που εάν αυτό ισχύσει, θα αποτελέσει πολύ μεγάλο πρόβλημα και τελικά θα οδηγήσει στο αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που είναι το ζητούμενο να καταστήσουμε δηλαδή, ανταγωνιστικότερο τον Πειραιά και να επανεκκινήσουμε την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος».