202112060906253362-640x329

Τη σημασία του θαλάσσιου εμπορίου για την οικονομία της ΕΕ ποσοτικοποιεί και παρουσιάζει με νέα έκθεσή της η EMSA.

Ειδικότερα, στην έκθεση τονίζεται ότι η ΕΕ αντιπροσωπεύει το 5% του παγκόσμιου πληθυσμού, εντούτοις συνέβαλε κατά 14,9% στο παγκόσμιο ΑΕΠ το 2020. Στην οικονομική πραγματικότητα της ΕΕ σημαντικό ρόλο διαδραματίζει το θαλάσσιο εμπόριο, καθώς μέσω θαλάσσης πραγματοποιούνται τα τρία τέταρτα του εμπορίου από και προς τις χώρες της ΕΕ. Μάλιστα, το θαλάσσιο εμπόριο αγαθών σε όρους όγκου ξεπερνά κάθε άλλη μορφή μεταφοράς, ωστόσο η αξία των αγαθών που μεταφέρονται με πλοία είναι μικρότερη συγκριτικά με τους άλλους τύπους μεταφορών. Σύμφωνα με την έκθεση της EMSA, 1,736 δισ. τόνοι εμπορευμάτων μεταφέρθηκαν από και προς την ΕΕ μέσω θαλάσσης το 2018, ενώ ο συνολικός όγκος εμπορευμάτων στις χώρες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων και των άλλων τύπων μεταφοράς (οδικό δίκτυο, σιδηρόδρομος, αερομεταφορές), άγγιξε τους 2,475 δισ. τόνους. Ωστόσο, μεταξύ των χωρών της ΕΕ το εμπόριο πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο μέσω οδικού δικτύου και με τη θάλασσα να αποτελεί τη δεύτερη σημαντικότερη επιλογή.

3

 

Την ίδια ώρα, αξίζει να σημειωθεί ότι η ανοικτή οικονομία και το δίκτυο εμπορικών συμφωνιών της ΕΕ την καθιστούν τον κύριο εμπορικό εταίρο για πάνω από 80 χώρες ανά τον κόσμο. Σε όρους διακινούμενου όγκου φορτίων, η Ρωσία αποτελεί τον κορυφαίο εμπορικό εταίρο, με το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, την Τουρκία και την Κίνα να αποτελούν την κορυφαία πεντάδα.

Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει το γεγονός ότι, μέσω των είκοσι κορυφαίων λιμανιών της ΕΕ, διακινήθηκε το 10% των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν διεθνώς.

Σε ό,τι αφορά την επιβατηγό ναυτιλία, περίπου 400 εκατ. επιβάτες επιβιβάζονται και αποβιβάζονται από λιμάνια της ΕΕ, με κύριους προορισμούς την Ιταλία, την Ελλάδα, τη Δανία, την Ισπανία και την Κροατία.

Source: https://www.naftikachronika.gr/2021/12/06/to-thalassio-emporio-aimodotis-tis-oikonomias-tis-ee/