των Πλάτωνα Τσούλου και Γιάννη Κανουπάκη, Ναυτεμπορική, 11.03.2016

Πίσω από την πολιτική φόρτιση, που ούτως ή άλλως καλύπτει πάντοτε τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, στην παρούσα δε φάση είναι ακόμη πιο έντονη λόγω και του σοβαρού προβλήματος της προσφυγικής κρίσης (με τη σχετική μόχλευση η οποία γίνεται από όλες τις πλευρές), η οικονομική διάσταση της πρόσφατης επίσκεψης του Αλέξη Τσίπρα στη Σμύρνη φαίνεται να προσλαμβάνει ξεχωριστές διαστάσεις. Και αυτό διότι οι παράγοντες του εγχώριου επιχειρείν που συνόδευσαν τον πρωθυπουργό λειτούργησαν ουσιαστικά κατά τις εκεί επαφές τους. Στη μαρτυρική για τον Ελληνισμό πόλη της πάλαι ποτέ Ιωνίας, κορυφαίες προσωπικότητες της ελληνικής παραγωγικής δύναμης έδωσαν το «παρών» σε μια, κατά κοινή ομολογία, καλά οργανωμένη επιχειρηματική αποστολή, αφού όλοι γνώριζαν επακριβώς πού πήγαιναν με πλήρως στοχευμένες συναντήσεις. Μεταξύ άλλων στη Σμύρνη βρέθηκαν στελέχη των εταιρειών των Ομίλων Δασκαλαντωνάκη, ΤΕΜΕΣ (Costa Navarino), ΒΙΟΧΑΛΚΟ, Alumil, Wind Ελλάς, Τεχνική Ολυμπιακή, της Hellenic Seaways, της Πλαίσιο-Computers, της Βεϊνόγλου κ.ά

symmetexontes stin epixeirimatiki apostoli

Σε επίπεδο προσώπων κατεγράφησαν και οι Γιώργος Μυλωνάς (ΑΛΟΥΜΥΛ), Ξενοφών Βεργίνης (πρώην διοικητής ΟΓΑ), Σούλης Κωνσταντόπουλος (Κλινικές / Διαγνωστικά Κέντρα), Φίλιππος Μπάμης (Εμπορική Χρηματιστηριακή Α.Ε.), Παναγιώτης Κουτσίκος (πρόεδρος Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου), Ζώης Παυλόπουλος (Ιατρικά), Θανάσης Τεντόμας (πρώτες ύλες), Δημήτρης Μαθιός (πρόεδρος ΣΒΑΠ, Πυρίμαχα Μαθιός), κ.ά. Έμφαση δόθηκε, φυσικά, στον τουριστικό τομέα και τις επενδύσεις σε αυτόν, με το βλέμμα στραμμένο στην τόνωση του ρεύματος χιλιάδων επισκεπτών από την Τουρκία σε ελληνικούς προ- ορισμούς, συμπεριλαμβανομένης και της κρουαζιέρας. Εκτιμάται πως καθαρή εικόνα, επί του προ- κειμένου, θα έχει διαμορφωθεί τους προσεχείς μήνες. Ωστόσο, άνοιξε η κύρια πύλη προς αυτήν την κατεύθυνση για Β2Β συμφωνίες. Πέραν τούτου, στις αγορές- στόχους για αποτελεσματική συνεργασία ανάμεσα στις δύο χώρες αναδεικνύονται, μεταξύ άλλων, το real estate, τα υλικά οικοδομών/έργων, οι τηλεπικοινωνίες, το λιανεμπόριο στην πληροφορική, ο χώρος των τροφίμων, οι δια- μεταφορές, η ναυτιλία, οι εκδοτικές δραστηριότητες, ο τομέας του φαρμάκου και των υπηρεσιών υγείας. Από κοντά στο «καλάθι» μπαίνουν και τα ενεργειακά project, η οργάνωση εκθέσεων, ο τομέας της συμβουλευτικής κ.λπ. Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τη ναυτιλία, πως το πρόβλημα για την ανάπτυξη της γραμμής Θεσσαλονίκη – Σμύρνη είναι κυρίως τα υψηλά λιμενικά τέλη. Μόλις αποσαφηνιστούν οι τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με τα τέλη μεταξύ των δύο πλευρών, τότε τα δρομολόγια από επιβατηγά πλοία αλλά και οχηματαγωγά που θα μεταφέρουν αποκλειστικά φορτηγά οχήματα μπορούν να ξεκινήσουν άμεσα. Ήδη η ακτοπλοϊκή εταιρεία Hellenic Seaways δηλώνει έτοιμη να ξεκινήσει τη λειτουργία της γραμμής Θεσσαλονίκη- Μυτιλήνη-Σμύρνη.