Μέλη της ΕΕΝΜΑ υποστηρίζουν έμπρακτα την ελληνική ναυπηγοεπισκευή

Maritimes, Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015

Το υψηλό κόστος επισκευής (σε σχέση τουλάχιστον με τους γείτονες) τα εργασιακά προβλήματα στη ζώνη, σε συνδυασμό με τη σημερινή χαμηλή ναυλαγορά, εγείρουν σοβαρά ζητήματα επιβίωσης της ναυπηγοεπισκευής στην Ελλάδα.

Όμως, υπάρχει ακόμα υψηλή τεχνογνωσία, η ποιότητα των επισκευών ή ακόμα και των μετατροπών πλοίων παραμένει υψηλή, όπου είναι και οι βασικοί λόγοι για τους οποίους ορισμένοι Έλληνες εφοπλιστές παραβλέπουν τα όποια «προβλήματα» και αναλαμβάνουν το ρίσκο να επισκευάσουν και να μετατρέψουν ακόμα, τα ποντοπόρα αλλά και τα μεγάλα επιβατηγά πλοία τους στη Ελλάδα.

Έχουμε δυο πρόσφατα παραδείγματα ναυτιλιακών εταιρειών μέλη της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων(ΕΕΝΜΑ), όπου ως μια ένδειξη στήριξης της Ελληνικής οικονομίας, επέλεξαν την ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος για την επισκευή των πλοίων τους.

Συγκεκριμένα, η Load Line Marine, στις 21/09 έφερε το πλοίο της, M/V ‘’Horizon’, ’ για διενέργεια γενικών επισκευών και επιθεωρήσεων στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος. Οι εργασίες που έλαβαν χώρα στα πλαίσια του Class Intermediate Survey περιλάμβαναν μεταλλουργικές εργασίες, συντήρηση της γάστρας (καθαρισμός και βάψιμο), επισκευές στο μηχανοστάσιο στην κύρια και τις Η/Ζ μηχανές καθώς και διάφορες ηλεκτρονικές εργασίες όπως εγκατάσταση του ECDIS, του FBBWifi και αναβάθμιση των τηλεπικοινωνιών.Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν στις 12/10 οπότε το πλοίο απέπλευσε.

Η ACASHIPPING Corp. η οποία από την ίδρυση της και σε διάστημα 15 ετών έχει διαχειριστεί έναν στόλο άνω των 30 πλοίων, επίσης ως μια ένδειξη έμπρακτης στήριξης της Ελληνικής οικονομίας επέλεξε το Πέραμα για επισκευαστικές εργασίες πλοίων της. Την τρέχουσα περίοδο είναι διαχειρίστρια 3 φορτηγών και ενός ferryboat.

Η εταιρία έφερε για εργασίες στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος, δυο πλοία της: το M/V ΟRMI και το M/VVΙBORA. Το M/VORMI είναι ένα μοντέρνο φορτηγό πλοίο 17,000 dwt 9 ετών, στο οποίο έλαβε χώρα specialsurvey με overhauling κύριας μηχανής και γεννητριών, καθώς και αμμοβολισμός και βάψιμο όλων των αμπαριών. Στο M/VVIBORA(το οποίο είναι χωρητικότητας 7250 dwt και κατασκευασμένο το 1999) , έγινε overhauling της κύριας μηχανής και της μίας γεννήτριας καθώς και εκτεταμένες μεταλλουργικές εργασίες στα αμπάρια και στα καπάκια

Όσον αφορά τη LoadLineMarineS.A.ιδρύθηκε το 2009 και αυτή τη στιγμή διαχειρίζεται ένα στόλο εφτά καινοτόμων φορτηγών πλοίων οικολογικού τύπου, με μέσο όρο ηλικίας τα πέντε έτη.

Ένα πλοίο από το μοντέρνο στόλο της LoadLine, το M/V ‘’Eco’’, είχε προταθεί για το ‘’Energy EfficiencyAward’’ στα Nor- ShippingAwards 2015. Το πλοίο είναι σε πλήρη εναρμόνιση με τους νέους περιβαλλοντολογικούς κανονισμούς καθώς έχει μειωμένες εκπομπές ρύπων και μεταφέρει 15% περισσότερο φορτίο από ένα τυπικό Supramax  καταναλώνοντας 17% λιγότερα καύσιμα.

Όπως αναφέρθηκε, και οι δυο ναυτιλιακές εταιρείες είναι μέλη της ΕΕΝΜΑ,όπου ο στόλος των εταιρειών –μελών της ως επί των πλείστων φέρει την ελληνική σημαία και απασχολεί Έλληνες ναυτικούς.