Την ανάδειξη των δυνατοτήτων του Ελληνικού SHORT SEA στην Ευρώπη, με στόχο τα επόμενα χρόνια να του κερδίσει θέση αντίστοιχη με αυτή που έχει η ελληνική πλοιοκτησία στην ποντοπόρο, βάζει ως πρώτο στόχο η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων με την ευκαιρία της ανάληψης της Ελληνικής Προεδρίας (2014) του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ESN – European Shortsea Network) από το Ελληνικό Κέντρο Προώθησης (ΝΜΑ).
Με αφορμή εκδήλωση η οποία πραγματοποιήθηκε με επιτυχία τη Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014, στο Ναυτικό Όμιλο της Ελλάδος, ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων Χ. Σημαντώνης επεσήμανε ότι λόγω περικοπών στις κοινοτικές χρηματοδοτήσεις (πρόγραμμα Marco Polo) ο κλάδος φυτοζωεί. Ωστόσο επεσήμανε ότι τόσο για την επίτευξη των σκοπών του SHORT SEA, όσο και για την ισχυρή παρουσία της ελληνικής ναυτιλίας χρειάζεται ενιαία εκπροσώπηση του χώρου, υπό την ομπρέλα της Ένωσης Ελλήνω Εφοπλιστών.
«Βέβαια πλέον δεν αναφερόμαστε στην Μεσογειακή Ναυτιλία, αλλά στο Ευρωπαϊκό SHORTSEA, στο σύνολο των υδάτινων δηλαδή μεταφορών της Ευρώπης. Της ναυτιλίας των 600 εκατομμυρίων πολιτών, των 10.000 πλοίων – και εννοώ αυτών που κινούνται μονίμως μέσα στην Ευρώπη – αλλά και των πολλαπλάσιων αριθμητικά πλοίων που φορτοεκφορτώνουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια και εντάσσονται και αυτά, με χρονικό προσδιορισμό βέβαια, στο Ευρωπαϊκό shortsea trade (με την έννοια ότι διέπονται και από τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς).
Προτεραιότητες ΕΕΝΜΑ
Πιο συγκεκριμένα έθεσε τις βασικές προτεραιότητες του κλάδου:
Σύνδεση της ΝΜΑ με ποτάμιες μεταφορές εντός και εκτός ΕΕ. Ήδη έχει προωθηθεί από την Ευρωπαϊκή επιτροπή νέο πρόγραμμα δράσης για την ενίσχυση της εσωτερικής ναυσιπλοΐας με την επωνυμία ΝΑΙΑΔΕΣ ΙΙ, με στόχο την βελτίωση τόσο του πλαισίου λειτουργίας όσο και των οικονομικών και περιβαλλοντολογικών επιδόσεων του κλάδου. Στόχος μας είναι η μελέτη υλοποίησης της σύνδεσης του Αξιού με τον Δούναβη μέσω του ποταμού Μοράβα, η οποία θα καταστήσει τη Θεσσαλονίκη διεθνές λιμάνι και θα μειώσει την απόσταση Βελιγράδι/Θεσσαλονίκη κατά 1200 μίλια εν σχέση με τη διαδρομή που ακολουθείται σήμερα μέσω Ρουμανίας και Ελλησπόντου. Αυτό αντιλαμβάνεστε θα έχει ως αποτέλεσμα, την δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφοράς. Για την σύνδεση δε, θα πρέπει να σας πω ότι υπάρχει ήδη μεγάλο ενδιαφέρον από κινεζικές εταιρείες.
Η προσπάθεια Δημιουργίας ενός παγκοσμίου δικτύου ΝΜΑ με συμμετοχές από ΕΕ, Αμερική και Ασία. Όπως δήλωσε “είμαστε σε συνομιλίες με τα αντίστοιχα γραφεία Shortsea του Καναδά, και των ΗΠΑ, και ευελπιστούμε έως το τέλος της θητείας μας να έχουμε συγκεκριμένα αποτελέσματα”.
Πηγή: www.reporter.gr