Πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Ευγενίδου το 8ο Ετήσιο Συνέδριο του ΕΛΙΝΤ με βασικό θέμα “GREEN MARITIME TECHNOLOGIES” Facing the Challenges of the Environmental Regulations.

Στη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης συζητήθηκε το επίκαιρο θέμα: SHORTSEA SHIPPING ENVIRONMENTAL REGULATIONS COMPLIANCE – TECHNOECONOMIC ASPECTS

Συμμετείχαν, εκπρόσωποι Ενώσεων – Φορέων και Πανεπιστημίων.

Ο Πρόεδρος της ΕΕΝΜΑ κ. Χ. Σημαντώνης αναφέρθηκε στην εφαρμογή των νέων κανονισμών σχετικά με τη χρήση ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο στις περιοχές SECA από το 2015, τονίζοντας πως οι χώρες της Β. Ευρώπης είναι έτοιμες να ενταχθούν στις περιοχές αυτές, σε αντίθεση με τις χώρες του Νότου, που όχι μόνο δεν είναι προετοιμασμένες αλλά δείχνουν να μην αντιλαμβάνονται και τις επιπτώσεις.

Παράλληλα επεσήμανε πως οι επιταγές της Ευρώπης για την πράσινη τεχνολογία είναι πλέον μονόδρομος για τις επισκευές των πλοίων και την κατασκευή υποδομών.

Ο κ. Κορρές ανέπτυξε τη σημαντικότητα του ESN (European Shortsea Network), καθώς και την δυνατότητα ενδυνάμωσης του Shortsea Shipping μέσα από νέες – ειδικές κατασκευές.

Ο κ. Γιαννούλης, εκπρόσωπος του HSSA  στο ESSF ανέλυσε τους σκοπούς του Forum  και ανέπτυξε σκέψεις για την λειτουργικότητα.

Ο κ. Παπαδημητρίου, καθηγητής του ΠΑ.ΠΕΙ παρουσίασε την προσδοκιμότητα το Shortsea από το DG MOVE μέσω των MoS κλπ.

Ο κ. Θεοτοκάς, καθηγητής του Παν. Αιγαίου, έθεσε μια σειρά ερωτημάτων και θέσεων το πώς πρέπει να επιτευχθούν οι στόχοι προς επίτευξη της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής της Ε.Ε.

Τέλος ο κ. Σακέλλης, παρουσίασε τις δυσκολίες της ακτοπλοΐας και εξέφρασε ανησυχίες για την ομαλή λειτουργία της, χωρίς την υποστήριξη κρατικών και Ευρωπαϊκών ενισχύσεων.

Η συζήτηση έκλεισε με αρκετές ερωτήσεις από το ακροατήριο και με κεντρικό συμπέρασμα ότι το shortsea έχει να παίξει σημαντικό ρόλο στην ΕΕ αλλά παράλληλα εκφράστηκαν ανησυχίες για την ανάπτυξή του.

Γραφείο Τύπου ΕΕΝΜΑ

02/12/2014