Ανοίγει το παιχνίδι για τη δημιουργία των μεγαλύτερων χωρων αποθήκευσης και μεταφόρτωσης εμπορευμάτων δίπλα στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς επαναπροκηρύσσεται μέσα στις επόμενες εβδομάδες από τη ΓΑΙΟΣΕ ο πολύπαθος διαγωνισμός για το Θριάσειο.

Το ταίμινγκ της προκήρυξης θεωρείται θετικό, ενόψει και της υποβολής δεσμευτικών προςφορών για τον ΟΛΠ (3 Δεκεμβρίου), καθώς ανεβάζει την αξία του, δεδομένου ότι κάθε μεγάλο λιμάνι σαν τον Πειραιά χρειάζεται διπλα του ένα τεράστιο κέντρο Logistics.

Αλλωστε πρόκειται για μια επένδυση τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ σε μια έκταση 588 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ.
Στο σίριαλ αξιοποίησης του Θριασείου, καθώς πρόκειται για τον τρίτο κατά σειρά διαγωνισμό -του 2006 και του 2009 κηρύχθηκαν άγονοι- το παρόν τους στο διαγωνισμό της ΓΑΙΟΣΕ που σύμφωνα με πηγές της διοίκησής της θα προκηρυχθεί εντός των αμέσως επόμενων εβδομάδων, αναμένεται να δώσουν τπολλά μεγάλα ονόματα.
Πρώτη και καλύτερη η Cosco. Οι Κινέζοι είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον και στο προηγούμενο διαγωνισμό. Το ίδιο είχαν κάνει οι Grivalia Properties, συμφερόντων της καναδικής Fairfax Financial -μεγαλομετόχου της Eurobank- καθώς και οι Goldair, Med Log, Food Link και Rede Plan. Πολλοί απ” αυτούς αναμένεται να επανεμφανιστούν.
Το μεγάλο ενδιαφέρον του Πεκίνου για το Θριάσειο επιβεβαίωσε μιλώντας στην εφημερίδα Τα Νέα την Παρασκευή και το πολιτικό στέλεχος της κινεζικής πρεσβείας στην Αθήνα Wu Shutao.
Το ενδιαφέρον πηγάζει από το γεγονός πως μπορεί ο Πειραιάς να καθίσταται σταδιακά πύλη των ασιατικών εισαγωγών στην Ευρώπη, αλλά για να ολοκληρωθεί «ο νέος δρόμος του μεταξιού» χρειάζεται δίπλα στο λιμάνι ένα μεγάλο κέντρο Logistics. Δηλαδή χώροι αποθήκευσης, και μεταφόρτωσης, καθώς όμως και γραμμές συναρμολόγησης προιόντων (ηλεκτρονικών, κλπ), πριν πάρουν το δρόμο για την Κ. Ευρώπη μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ. Υπό αυτό το σκεπτικό, το Θριάσειο αποτελεί ένα είδος «προίκας» για όποιον κερδίσει το διαγωνισμό για το λιμάνι.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα 588 στρέμματα θα προσφερθούν προς παραχώρηση, ανάπτυξη και εκμετάλλευση ενιαία -και όχι σε τμήματα- καθώς αυτό εκτιμάται ότι είναι το καλύτερο μοντέλο για την ανάπτυξη του Θριάσιου.
Για την ιστορία, τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσειο είναι έτοιμα από τη ΓΑΙΑΟΣΕ ήδη από το καλοκαίρι. Επρόκειτο ο διαγωνισμός να προκηρυχθεί το Σεπτέμβριο, ωστόσο μεσολάβησαν οι εκλογές. Τώρα αυτό που εκκρεμεί είναι η πλήρωση των κενών θέσεων στο Δ.Σ. της ΓΑΙΑΟΣΕ, καθώς τα τεύχη δημοπράτησης πρέπει να εγκριθούν πρώτα από το συμβούλιο της εταιρείας πριν προκηρυχθεί ο διαγωνισμός. Η πλήρωση των κενών θέσεων θεωρείται θέμα εβδομάδων, και αμέσως μετά ο διαγωνισμός θα βγει στον «αέρα».
Στα σκαριά και το κέντρο Logistics του ΟΛΘ
Στο μεταξύ, στα σκαριά βρίσκεται και το σχέδιο δημιουργίας αντίστοιχου εμπορευματικού κέντρου στη Θεσσαλονίκη, σε τοποθεσία δίπλα στο λιμάνι, κάτι που επίσης ανεβάζει την αξία του.

Ενόψει της υποβολής δεσμευτικών προσφορών από τους οκτώ διεκδικητές του ΟΛΘ, κάτι που τοποθετείται στις αρχές Απριλίου του 2016 όπως εκτίμησε την Παρασκευή από τη Θεσσαλονίκη ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, η ΓΑΙΟΣΕ μαζί με το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων εξετάζουν τη δημιουργία Logistics Center σε έκταση περίπου 600 στρεμμάτων, που συνδέεται μάλιστα σιδηροδρομικά με το λιμάνι.

Η έκταση όπως έγραψαν προ ημερών Τα Νέα βρίσκεται στο ανενεργό στρατόπεδο «Γκόνου», ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ. Αρχικά, η ΓΑΙΑΟΣΕ εξέταζε να διατεθεί για τον ίδιο σκοπό ένα άλλο ανενεργό στρατόπεδο, επίσης ιδιοκτησίας της, το «Κακιούση». Τελικά, κατέληξε ότι το πιο κατάλληλο είναι το στρατόπεδο «Γκόνου», το οποίο έχει και σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι.

Ακριβώς προκειμένου οι υποψήφιοι επενδευτές στο διαγωνισμό για το λιμάνι να «συμπεριλάβουν» στις προσφορές τους και τη προοπτική δημιουργίας εμπορευματικού κέντρου, το ΤΑΙΠΕΔ μαζί με τον ΟΛΘ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ σχεδιάζουν να εκδώσουν από κοινού ανακοινωθέν όπου θα περιγράφουν την πρόθεσή τους για τη δημιουργία Logistics center στη συγκεκριμένη περιοχή. Υπενθυμίζουμε ότι για τη δημιουργία ενός Logistics Center στη Θεσσαλονίκη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον αμερικανικά κεφάλαια, όπως αποκάλυψε προ ημερών και ο πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Σίμος Αναστασόπουλος.

Οπως και στον Πειραιά, έτσι και στη Θεσσαλονίκη, η δημιουργία Logistics Center είναι μια πονεμένη ιστορία που συζητείται εδώ και πάνω από… 10 χρόνια. Μελέτες επί μελετών έχουν γίνει, τόσο το 2006, όσο και το 2010, χωρίς κανένα αποτέλεσμα.
Επιπλέον, τα εμπόδια δεν είναι λίγα. Το στρατόπεδο Γκόνου χρειάζεται πρώτα καθαρισμό από τα πυρομαχικά που υπάρχουν ακόμη σε αυτό αποθηκευμένα. Σε πρώτη λοιπόν φάση θα καθαριστεί μόνο ένα τμήμα του, 200 περίπου στρεμμάτων, εκ των οποίων τα 100 στρέμματα θα διατεθούν στην κοινοπραξία του αγωγού ΤΑΡ προκειμένου να αποτελέσει το κεντρικό σημείο διαλογής σωληνών. Ο καθαρισμός ολόκληρης της έκτασης των 600 στρεμμάτων τοποθετείται μέσα στο 2016.

πηγή: http://maritimes.gr/art/gr_4328.php