Συνάντηση εκπροσώπων Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), με εκπροσώπους Cosco, και Τμηματάρχου Πλοήγησης Υπηρεσίας

ΚουτρουμπήςΜετά από πρωτοβουλία του Υπουργού Ναυτιλίας κ. Παν. Κουρουμπλή, πραγματοποιήθηκε χθες (22 Μαΐου) στο Υπουργείο, παρουσία και του Γεν. Γραμ/τέα Λιμενικών και Λιμενικής Πολιτικής κ. Χρήστου Λαμπρίδη συνάντηση του Υπεύθυνου για θέματα Λιμένων εκπροσώπου ΕΕΝΜΑ κ. Αλεξ. Αγγελόπουλου, και του Συμβούλου επί των Ναυτιλιακών θεμάτων κ. Ανδρέα Συρίγου, και των εκπροσώπων της Cosco κ. Τάσου Βαμβακίδη, Εμπορικού Δ/ντη και κ. Γεώργιου Σαρηγιάννη, Δ/ντη Ασφάλειας, καθώς και της Τμηματάρχου Πλοηγικής Υπηρεσίας ΥΕΝ κας Όλγας Βαλδάρη.

Κεντρικό θέμα συζήτησης ήταν η πάγια θέση της ΕΕΝΜΑ να καταστεί το Λιμάνι του Πειραιά «HOME PORT» και για τα φορτηγά.

Ειδικότερα έγινε ενημέρωση/αναφορά στα ακόλουθα:

-Στην ανάγκη ύπαρξης συγκεκριμένου χώρου για την παραβολή των πλοίων «shortsea shipping», που εκτελούν συχνούς και τακτικούς κατάπλους στον λιμένα Πειραιά.Α.Αγγελόπουλος

-Στην ανυπαρξία δικτύου παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στις περιοχές μώλου ΔΕΗ, Δραπετσώνας, και Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, και αδυναμίας παροχής ύδρευσης στο αγκυροβόλιο.  

-Στον ανεπαρκή φωτισμό των εν λόγω περιοχών και μη επαρκή αστυνόμευση.

-Στην αναγκαιότητα απομάκρυνσης των ναυαγίων στις περιοχές αυτές, που αποτελούν κίνδυνο, για την ασφάλεια των πλοίων κατά τις προσεγγίσεις.

-Στην μείωση γραφειοκρατικών διαδικασιών και παροχής εγγυητικών επιστολών, όταν τα πλοία εκτελούν συχνούς κατάπλους και οι ναυτιλιακές εταιρίες τους είναι συνεπείς και φερέγγυες.

-Στην αναγκαιότητα εξέτασης μείωσης των τιμολογίων των συγκεκριμένων πλοίων.

-Στην μη επιβολή πάγιου τέλους, στα πλοία, που καταπλέουν “ΤRANZIT” στο αγκυροβόλιο, αλλά και Μείωση αυτών στα πλοία που διαθέτουν αποδεδειγμένα επαρκείς χώρους, για αποθήκευσή αποβλήτων τους, και εκείνα που εκτελούν συχνούς και τακτικούς απόπλους.

-Στην έκδοση «Pilot Exception Certificate» για τα φορτηγά πλοία άνω των 1300gt διεθνούς καταμέτρησης (1000gt εθνικής) εφόσον αυτά διαθέτουν συστήματα και μέσα νέας τεχνολογίας, για ασφαλή προσέγγιση και περαιτέρω οι Πλοίαρχοι τους είναι έμπειροι. Το μέτρο αυτό εφαρμόζεται και στις Βόρειες Ευρωπαϊκές Χώρες.

Οι εκπρόσωποι της Cosco, και η προϊσταμένη του Τμήματος Πλοηγικής Υπηρεσίας Υπ. Ναυτιλίας, δεσμεύτηκαν ενώπιον του Υπουργού, να ενημερώσουν αρμοδίως, για την περαιτέρω μελέτη και εξεύρεση λύσεων σε κάποια από τα προαναφερθέντα θέματα, στα πλαίσια της καλής συνεργασίας, αλλά και προσπάθειας βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών, για την  καλλίτερη λειτουργία του λιμένα Πειραιά.