rotterdam-7_220_220Κοντά στα 300 εκατομμύρια δολάρια πρόκειται να δαπανηθούν στο λιμάνι του Ρότερνταμ για την βελτίωση- μείωση του μήκους της σιδηροδρομικής γραμμής κατά τέσσερα χιλιόμετρα με στόχο, μετά την ολοκλήρωση του έργου, να μειωθεί και ο χρόνος διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Στο εγχείρημα θα συνεισφέρουν το αρμόδιο υπουργείο υποδομών κοντά στα 100 εκατομμύρια, πρόγραμμα της ΕΕ 67 εκατομμύρια ενώ τα υπόλοιπα θα τα «βάλει» το λιμάνι.
Ασχέτως των τεχνικών προδιαγραφών, που δεν είναι της παρούσης, ενδιαφέρον έχει την ταχύτητα με την οποία λήφθηκε η απόφαση, σύμφωνα με τα στοιχεία, αλλά και ο σφικτός χρονικός ορίζοντας του έργου που είναι μικρότερος της τετραετίας.

Το «theseanation» μέσα από την ειδησεογραφία του έχει αναφερθεί πολλές φορές στην «κοσμογονία» που συντελείται σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τις σιδηροδρομικές διασυνδέσεις λιμένων, τα τεκταινόμενα στην υπερκείμενη της Ελλάδας ζώνη της Βαλκανικής από Μ. Θάλασσα μέχρι κεντρική Ευρώπη αλλά και στις εσπευσμένες επενδύσεις λιμένων σε σιδηροδρομικές υποδομές.

Υπενθυμίζεται ότι σε επίπεδο ΕΕ «τρέχουν» σημαντικά προγράμματα οικονομικής στήριξης επενδύσεων στον εν λόγω τομέα τα οποία αξιοποιούνται από τις κυβερνήσεις που υποστηρίζουν την ανάπτυξη των λιμένων τους με προφανή λόγο, γνωστό στους παροικούντες των θαλασσίων και γενικότερα συνδυασμένων μεταφορών.

Να σημειωθεί ότι επί ελληνικού εδάφους η σιδηροδρομική γραμμή «Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα», η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου από το Κορωπί στο Λαύριο, η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο είναι τα τρία μεγάλα έργα τα οποία προτείνονται από την ΕΡΓΟΣΕ για να ενταχθούν στη λίστα και να χρηματοδοτηθούν από το «πακέτο Γιούνκερ».

Τέλος να υπενθυμιστεί ότι βάσει των μέχρι τώρα γνωστών σχεδιασμών η σιδηροδρομική απόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται από το 17 σε τρεισήμισι ώρες γεγονός αξιοποιήσιμο και για τους εμπορικούς συρμούς που θα ξεκινούν από τις εγκαταστάσεις της PCT SA στο λιμάνι του Πειραιά.

πηγή: http://www.theseanation.gr