202007071519322454-640x435Η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο Eυρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (ETS) πυροδοτεί νέο κύμα αντιδράσεων με τις Ιαπωνία και Νότια Κορέα να αντιτίθενται στην νομοθετική πρόταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Οι αντιδράσεις της Σεούλ και του Τόκιο ήδη έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον του διεθνούς τύπου σχετικά με τις ακατανόητες για πολλούς αναλυτές βλέψεις των Βρυξελλών.

Με τα περισσότερα κράτη-μέλη της ΕΕ να οραματίζονται μια οικονομία μηδενικών εκπομπών έως το 2050, η προσθήκη της ναυτιλίας στο ETS, στο οποίο ήδη συμμετέχουν οι αερομεταφορές έμοιαζε για πολλούς αναλυτές αναπόφευκτη.

Η απάντηση της νοτιοκορεάτικης κυβέρνησης σε πρόσφατες διαβουλεύσεις της ΕΕ με κοινωνικούς εταίρους και διεθνείς αντιπροσωπείες ήταν άμεση. Πιο συγκεκριμένα, η Σεούλ φέρεται σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα να έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου επισημαίνοντας στην Κομισιόν ότι η επέκταση του ETS και στη ναυτιλία θα έχει αντίστροφες συνέπειες από αυτές που οραματίζονται οι Βρυξέλλες.

Από την πλευρά της η ιαπωνική κυβέρνηση σημειώνει σε επίσημη αλληλογραφία της με την αρμόδια γενική διεύθυνση της Κομισιόν ότι το ETS στη ναυτιλία δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη λύση ανεξάρτητα. από το εάν το πεδίο εφαρμογής περιορίζεται στα εδάφη και κυρίως τις θάλασσες εντός ΕΕ.

Οι αντιδράσεις για την ένταξη της ναυτιλίας στο ETS είναι σημαντικές. Στο σύνολό τους όλοι οι θεσμικοί φορείς εκπροσώπησης του εφοπλισμού, τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο έχουν εναντιωθεί έντονα και με σαφή επιχειρήματα στο ενδεχόμενο να συμπεριληφθεί η ναυτιλία στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας εκπομπών. Κατά τις εφοπλιστικές ενώσεις το νέο σύστημα που προτείνεται τόσο βιαστικά και χωρίς ουδεμία εξέταση των επιπτώσεών του για τον κλάδο θα οδηγήσει σε ένα πολύπλοκο και δαιδαλώδες γραφειοκρατικό και εποπτικό σύστημα το οποίο θα επηρεάσει αρνητικά τις μικρομεσαίες διαχειρίστριες εταιρείες. Σημειώνουν δε ότι οι πολιτικές αυτές πρωτοβουλίες υπονομεύουν το έργο και τον ρόλο του ΙΜΟ.

πηγή (άρθρο & εικόνα): Ναυτικά Χρονικά