Για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια ο αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων που φέρουν την ελληνική σημαία δεν βρίσκεται στην πρώτη θέση της σχετικής κατάταξης με βάση υπολογισμού τον αριθμό πλοίων. Διατηρεί πάντως την πρώτη θέση με βάση τους dwt.
Ο υπό ελληνική σημαία ελληνόκτητος στόλος υποχώρησε το 2017 στην τρίτη θέση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) και αυτό αποτελεί σε κάθε περίπτωση ένα μήνυμα για το υπουργείο Ναυτιλίας και την ελκυστικότητα της σημαίας.
Αναλυτικότερα, με βάση τα στοιχεία της 1η Μαρτίου 2017, ο υπό ελληνική σημαία στόλος ελληνόκτητων πλοίων άνω των 1.000 gt αποτελείται από 747 πλοία, 43.710.877 gt και 75.209.907 dwt και είναι μικρότερος κατά 62 πλοία σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2016.
Σημειώνεται ότι το 2016 τα ελληνόκτηττα πλοία που είχαν υψωμένη την ελληνική σημαία ήταν 809, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 78.948.501 dwt και αποτελούσαν πάνω από το 25% του ελληνόκτητου στόλου με όρους dwt. Στη δεύτερη θέση ήταν η σημαία της Λιβερίας με 744 πλοία, 54.740.247 dwt.
Γενικότερα να σημειωθεί ότι ο ελληνόκτητος στόλος μεγάλωσε το 2017 σε dwt και gt αλλά μειώθηκε ελαφρώς σε αριθμό πλοίων.
Ειδικότερα ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) που καταρτίσθηκε με βάση τα στοιχεία της IHS Markit, την 1η Μαρτίου του τρέχοντος έτους αποτελούνταν από 4.085 πλοία, 328.763.767 dwt και 192.430.519 gt. Συγκρίνοντας με το 2016 τα μεγέθη αντιπροσωπεύουν μία μείωση κατά επτά πλοία, αλλά αντιθέτως μία αύξηση κατά 8.166.193 σε dwt και 3.526.325 σε gt. Στα παραπάνω μεγέθη περιλαμβάνονται και 196 πλοία, 12.338.624 dwt και 20.602.634 gt υπό παραγγελία.
πηγή: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/1214794/anatropi-ston-ellinoktito-stolo