Ο αντίκτυπος της ουκρανικής κρίσης στη ναυτιλία είναι επόμενος και έχει ήδη επιφέρει σωρεία αλλαγών, ενώ αναλυτές εκτιμούν πως θα επηρεαστεί σημαντικά τόσο η εμπορική όσο και η επιβατηγός ναυτιλία βραχυπρόθεσμα. Με αφορμή το γεγονός ότι η Μαύρη Θάλασσα και η Θάλασσα του Αζόφ συνιστούν περιοχές αυξημένου κινδύνου, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το τι είδους πλοία βρίσκονται επί του παρόντος στα ύδατα αυτά. Βάσει δεδομένων της MarineTraffic, την Τετάρτη 2 Μαρτίου, στη Μαύρη και στην Αζοφική Θάλασσα υπήρχαν 449 εμπορικά πλοία, εκ των οποίων τα 423 βρίσκονταν στη Μαύρη Θάλασσα.
Ειδικότερα, η συντριπτική πλειονότητα των πλοίων που βρίσκονται στη Μαύρη και στην Αζοφική Θάλασσα είναι πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου. Τόσο η Ρωσία όσο και η Ουκρανία εξάγουν σημαντικές ποσότητες σιτηρών αλλά και άλλων ξηρών χύδην εμπορευμάτων, όπως ο άνθρακας. Επιπλέον, η Ρωσία συνιστά σημαντικό παίκτη της αγοράς πετρελαίου. Από τα 449 εμπορικά πλοία που βρίσκονται στα προαναφερθέντα ύδατα, τα 409 (ποσοστό σχεδόν 91% επί των συνολικών) ανήκουν στις κατηγορίες Dry Bulk (169), Dry Breakbulk (97) και Liquid Bulk (142).