Αρχική Σελίδα
Saturday 20th December 2014 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

English
     
ΝΕΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ


ΠΡΟΣ : ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΕΝΜΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ 30/03/12


ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣΤΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΓΧΩΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ


Με αφορμή την χθεσινή μας ενημερωτική και παραγωγική συνάντηση, θα ήθελα να σας παραθέσω τις σκέψεις και τις προτάσεις μου σχετικά με την πρόσφατη ραγδαία συρρίκνωση του Ελληνικού Στόλου στην κατηγορία πλοίων κάτω των 3.000 κόρων που εκτελούν εσωτερικές ή/και μεσογειακές πλόες, λαμβάνοντας την πρωτοβουλία να σας απαριθμήσω τις αιτίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα τα εμπορικά πλοία αυτής της κατηγορίας και παραθέτοντας πιθανές λύσεις με σκοπό την άμεση μέριμνα της Ένωσης.

1. Ο αποκλεισμός του Ελληνικού Νηογνώμονα (Ε.Ν.) από την EMSA επέφερε ένα ισχυρό πλήγμα στα φορτηγά πλοία της κατηγορίας φορτηγών πλοίων άνω των 500 κόρων και κάτω των 1.000 κόρων, αφού αυτά τα πλοία έχασαν την δυνατότητα να εκτελούν πλόες εξωτερικού, διότι δεν έγιναν δεκτά στους άλλους νηογνώμονες λόγω ηλικίας είτε το κόστος εισαγωγής ήταν απαγορευτικό. Επιπροσθέτως η γενικότερη οικονομική ύφεση της χώρας μας είχε σαν αποτέλεσμα την δραματική μείωση των εγχώριων μεταφορών δια θαλάσσης. Ως εκ τούτου μεγάλο μέρος του ελληνικού στόλου είτε πουλήθηκε είτε άλλαξε σημαία εις βάρος των εσόδων του Ελληνικού Κράτους και των Ελλήνων ναυτικών που έμειναν άνεργοι, ενώ ξένα πλοία και ιδιαίτερα αυτά που φέρουν την Τούρκικη σημαία εκμεταλλεύτηκαν την ανωτέρω κατάσταση εξυπηρετώντας τα Ελληνικά νησιά. Η εν λόγω κατάσταση θα μπορούσε να επιλυθεί εξαιρώντας τα φορτηγά πλοία κάτω των 1.000 κόρων εθνικής καταμέτρησης από την εισαγωγή σε κλάση για την εκτέλεση πλόων εσωτερικού, τουλάχιστον μέχρι την επίλυση των προβλημάτων που απορρέουν από τον αποκλεισμό του Ελληνικού Νηογνώμονα.

2. Βάσει του ΚΥΑ 342206/01/96 τα ελληνικά φορτηγά-πλοία άνω των 1.300 κόρων gross tonnage διεθνούς καταμέτρησης υποχρεώνονται στην χρήση πλοηγών, παρά το γεγονός ότι είναι κάτω των 1.000 κόρων εθνικής καταμέτρησης. Όμως, στην υπόλοιπη Ευρώπη οι πλοίαρχοι ξένων σημαιών με βάση την εμπειρία τους και την κατηγορία του πλοίου εξαιρούνται πλοηγών με την χορήγηση σχετικού βεβαιωτικού απαλλαγής (Pilot Exemption Certificate). Ο ανωτέρω νόμος θα έπρεπε να τροποποιηθεί καταλλήλως υιοθετώντας ένα παρόμοιο σύστημα εξαίρεσης των πλοιάρχων από πλοηγούς με βάση την εμπειρία τους και την κατηγορία του πλοίου μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο το εγχώριο κόστος θαλάσσιας μεταφοράς φορτίων και καθιστώντας τον Ελληνικό Στόλο πιο ανταγωνιστικό.

3. Παρατηρείται ακόμα μία μη αναβάθμιση των διπλωμάτων των Ελλήνων ναυτικών και συνθέσεων των Ελληνικών πλοίων σε σύγκριση με ότι ισχύει στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες, όπου τα διπλώματα και οι συνθέσει αναβαθμίστηκαν ένεκα των αυτοματισμών και της εξέλιξης των σύγχρονων πλοίων. Αποτέλεσμα αυτής της μη αναβάθμισης είναι η σύνθεση των Ελληνικών πλοίων να θεωρείται ξεπερασμένη και δυσανάλογη σε σχέση με την σύνθεση των πλοίων των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών χωρών. Γι' αυτό το λόγο θεωρείται αναγκαία η αναβάθμιση των διπλωμάτων των Ελλήνων ναυτικών και συνθέσεων των Ελληνικών πλοίων με σκοπό την εναρμόνιση τους με τις αντίστοιχες συνθέσεις πληρωμάτων των άλλων Ευρωπαϊκών σημαιών και την μείωση των πάγιων εξόδων των Ελληνικών πλοιοκτητριών εταιρειών.

4. Μία ακόμα αιτία στην οποία καταλογίζουμε έλλειψη ανταγωνιστικότητας είναι η διάταξη της ΥΑ 8111.1/41/09, σύμφωνα με την οποία τα Ελληνικά πλοία υποχρεώνονται να πληρώνουν τέλη για υγρά και στερεά κατάλοιπα σε κάθε λιμάνι προσέγγισης, τα οποία πολλές φορές ορίζονται αυτόβουλα και δυσανάλογα από το κάθε λιμάνι. Αντ' αυτού εμείς προτείνουμε την καθιέρωση ενός πάγιου ετήσιου φόρου ή τέλους για υγρά και στερεά κατάλοιπα με βάση την χωρητικότητα του κάθε πλοίου, το οποίο θα επέφερε άμεσα έσοδα στο κράτος.

5. Επίσης, κατά τα πρότυπα της επικείμενης μείωσης του Φ.Π.Α. στα επιβατηγά πλοία, προτείνουμε την αντίστοιχη μείωση του Φ.Π.Α. στις θαλάσσιες μεταφορές πλόων εσωτερικού ώστε να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί απέναντι στις ξένες σημαίες και τα εισαγόμενα προϊόντα.


Αναμένουμε με ενδιαφέρον τα σχόλιά σας.


Με εκτίμηση,


Michail Gogis
HELLENIC SEA LINES S.C.


T. +30 210 4113317
F. +30 210 4137669
M. +30 694 5956221
mgogis@hellenicsealines.gr
www.hellenicsealines.gr

 



   

 

   
 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

 

 

 

 

Υπογραφή Συμφωνίας μεταξύ ΕΕΝΜΑ και Εθνικής Ασφαλιστικής

 

 

Υπογραφή Συμφωνίας Συνεργασίας μεταξύ ΕΕΝΜΑ και RINA

 
FORUM LOGIN
   
 
   
 
   
   Remember me

Copyright © Ε.Ε.N.Μ.A, All Rights Reserved Internet Support, emile ®, 2014